פרזנטור למותג

חושבים קצת אחרת? למה דמות מותג היא הפיתרון עבור העסק שלכם

בעידן בו חלק בלתי נפרד מהתהליך הפרסומי מחייב יצירת שיח רציף עם הצרכנים, ואף את שיתופם האקטיבי בבניית המותג, פרזנטור למותג הוא כלי יעיל ביותר ליצירת תקשורת וחיבור רגשי עם הצרכן.

מותגים רבים ומוכרים מזוהים יותר מכל באמצעות דמויות פירסומיות שמעבירות באופן ויז'ואלי את זהותו של המותג ומאפייני אישיותו.

תכונותיה של הדמות המזוהה עם המותג, מושלכות על המוצר ועוזרות בבניית אישיות המותג (brand character), שהיא אלמנט חשוב התורם להזדהות ריגשית של הצרכן עם המותג.

יצירת קשר ריגשי בכל שפה ומקום עם הדמות, גורמת לזיהוי מיידי של המותג, בולטות ובסופו של התהליך גם העדפה. התחרות הגוברת והדמיון בין המותגים השונים מעלה מחדש את נושא חשיבותם של סימלי המותג.

מהי דמות המותג?

דמות מותג יכולה להיות דמות מוכרת (סלב) או דמות שנוצרת מרעיון שיחזק את המותג ויעניק לו ״תכונות אנושיות״ – תהליך האנשה הוא דבר שאנו מבצעים באופן אוטומטי, כדרך לעיבוד מסרים מן הסביבה. בעקבותיו אנו מפענחים מסרים מותגיים באמצעות ייחוס תכונות אנושיות.

פרזנטור מנצל תכונה זו עד תום, ומאפשר להעביר את ה-DNA המותגי באמצעות דמות מקורית, הנושאת את מקבץ התכונות הייחודי למותג.

כך יכול המותג להעביר אל הציבור שלל תכונות שאינן "מוצריות" ואינן תלויות שימושים, ביצועים או שירות. זהות מובחנת ובעיקר מיוחדת, כזו הנתפסת כשייכת רק למותג זה ולא לאחר היא יקרת ערך בשוק רב מתחרים, בו הבידול המוצרי קשה עד בלתי אפשרי.

במה דמות מותג יכולה לתרום לעסק שלך?

במידה שתהליך בניית הפרזנטור עקבי ומתמשך, הופך הפרזנטור לדמות מותגית (Brand Character), כשיטה לביטוי יעיל של המיצוב הרצוי. יש לציין כי דמות מותגית עשויה לסייע כמובן, גם להדגשת תכונה במוצר, כמו למשל השפן של אנרג'ייזר.

מחקרים רבים הוכיחו כי בנייה נכונה של אישיות מותג, מסייעת לבניית מערכת יחסים מתמשכת עם צרכנים (Relationship Model), ומסייעים ליצירת אהדה, העדפה ונאמנות למותג.

דמות מותג היא עסק מורכב הדורש חשיבה מעמיקה והשקעה עקבית, על מנת להצליח, בוודאי שלא הבלחה קריאטיבית חד פעמית.
השימוש בדמויות וסמלים בעלי מאפיינים אנושיים קשור גם לעובדה שקל לבני אדם לתקשר עימם ולהופכם לבעלי משמעות בשל אנושיותם ובמיפגש עם מדף המוצרים ושלל האופציות העומדות בפני הצרכן מרגישים אליו קירבה והזדהות. יצירת קשר ריגשי בכל שפה ומקום עם הדמות, גורמת לזיהוי מיידי של המותג, בולטות ובסופו של התהליך גם העדפה. התחרות הגוברת והדמיון בין המותגים השונים מעלה מחדש את נושא חשיבותם של סימלי המותג.

מקרי הצלחה לדוגמא

איש הגלגלים של מישלן הוא אחת הדוגמאות הוותיקות. אך יש גם עכשוויות יותר, כדוגמת נער הבצק של פילסברי, המייצג את המוצר עצמו שקופץ מן האריזה ומזמין אותנו לנסות אותו.

על הצלחותיהם של סמלי מותג אפשר להצביע בקלות. ג'וני-ווקר מזוהה באופן מוחלט עם המותג איתו הוא הולך וכמוהו גם הגמל הזקן ג'ו, סמלן של סיגריות כאמל. סמלים אלה גם מחזיקים שנים ארוכות וחוצים עמים ותרבויות.

וקצת על דמות מותג מישראל הקטנה

עמרי כספי עם קונפלקס של אלופים מלווה מותג ספציפי על פני כמה שנים, הפרה מהשוקולד והצבי מהדואר.

לסיכום, הדמות עשוייה להשאר אתכם לאורך שנים, תשקיעו בה ותאהבו אותה… והיא? נקווה שתחזיר לכם חזרה אהבה

START YOUR PROJECT
מוכנים להתקדם לצעד הבא? צרו קשר והתחילו את הפרוייקט

צרו קשר