עיצוב‭ ‬פורץ‭ ‬דרך, יש דבר כזה?

על הצלחה בעיצוב

מבוסס‭ ‬על‭ ‬הרצאה‭ ‬של‭ ‬סימון‭ ‬סינק‭,‬ מתוך‭ ‬אתר‭ ‬טד
כיצד‭ ‬אתם‭ ‬מסבירים‭ ‬הצלחה‭ ‬של‭ ‬חברות‭ ‬מסויימות על פני ‬אחרות?
‬איך‭ ‬ניתן‭ ‬להסביר‭ ‬עיצוב‭ ‬היוצר‭ ‬שיח‭ ‬חדש‭ ‬בעולמנו‭?‬
למה‭ ‬לאנשים‭ ‬מסוימים‭ ‬זה‭ ‬מצליח‭ ‬ולאחרים‭ ‬ממש‭ ‬לא‭?…‬
האם‭ ‬הם‭ ‬‬יותר‭ ‬מוכשרים‭?‬ האם‭ ‬יש‭ ‬להם‭ ‬כלים‭ ‬‬חדשניים‭ ‬יותר? ‬
אולי‭ ‬יותר‭ ‬זמן? ‬אולי‭ ‬יותר‭ ‬כסף‭?‬

בואו‭ ‬ניקח‭ ‬לדוגמה‭ ‬את‭ ‬חברת‭ ‬אפל‭, ‬שנה‭ ‬אחר‭ ‬שנה‭ ‬החברה‭ ‬מצליחה‭ ‬להישאר‭ ‬פורצת‭ ‬דרך‭ ‬וייחודית‭ ‬בסוגה‭.‬ עיני‭ ‬כל‭ ‬העולם‭ ‬נשואות‭ ‬אל‭ ‬השקת‭ ‬המוצרים‭ ‬החדשים‭ ‬שלהם‭.‬
למה‭?‬ הרי‭ ‬על‭ ‬פניו‭ ‬מדובר‭ ‬בחברת‭ ‬מחשבים, ‬יש‭ ‬להם‭ ‬את‭ ‬אותו‭ ‬הון‭ ‬אנושי‭ ‬כמו‭ ‬בחברות‭ ‬אחרות‭.‬ המחשב‭ ‬הוא‭ ‬אותו‭ ‬מחשב‭,‬ המסך‭ ‬אותו‭ ‬מסך‭ .‬ועדין‭ ‬הם ‭"‬אפל‭ "‬והשאר‭ ‬לא‭…‬

סימון‭ ‬סינק‭ ‬טוען‭ ‬שישנה‭ ‬תבנית‭ ‬להצלחה. תבנית‭ ‬זו‭ ‬שינתה‭ ‬את‭ ‬חייו‭.‬ לטענתו‭ ‬כל‭ ‬החברות‭ ‬המשפיעות‭ / ‬המנהיגים‭ ‬הגדולים‭ ‬של‭ ‬העולם‭ ‬פועלים‭ ‬לפי‭ ‬אותה‭ ‬התבנית, ‬הוא‭ ‬קורא‭ ‬לה‭ ‬"‬מעגל‭ ‬הזהב"‭
אנחנו ‬טוענים‭ ‬שניתן‭ ‬ליישם‭ ‬את‭ ‬תבנית‭ ‬זו‭ ‬גם‭ ‬במיתוג‭.‬

מהו‭ ‬מעגל‭ ‬הזהב‭ ? ‬מ‭.‬א‭.‬מ‭ ‬
כמו‭ ‬כל‭ ‬דבר‭ ‬בחיים‭ ‬גם‭ ‬תבנית‭ ‬זו‭ ‬מתחלקת‭ ‬לשלושה‭ ‬חלקים,‬ או‭ ‬יותר‭ ‬נכון‭ ‬לשלוש‭ ‬שאלות
מדוע? ‬איך‭ ?‬ומה‭?‬
השאלות‭ ‬המינוריות‭ ‬האלו‭ ‬מסבירות‭ ‬מדוע‭ ‬ארגונים‭,‬ חברות‭ ‬ואפילו‭ ‬מנהיגים‭ ‬מסויימים‭ ‬מצליחים‭ ‬להשפיע‭ ‬במקום‭ ‬בו‭ ‬אחרים‭ ‬נכשלים‭.‬
מדוע = מה התכלית, כל‭ ‬חברה‭ ‬יודעת‭ ‬מה‭ ‬היא‭ ‬עושה.‬ חלק‭ ‬מהחברות‭ ‬יודעות‭ ‬גם‭ ‬איך‭ ‬הן‭ ‬עושות‭ ‬זאת‭,
‬מהן‭ ‬הנקודת‭ ‬הבידול‭ ‬שלה‭,‬ אך‭ ‬מעטות‭ ‬החברות‭ / ‬אנשים‭ ‬שיודעים‭ ‬למה‭ ‬הם‭ ‬עושים‭ ‬את‭ ‬זה‭.‬

why-circle

מה‭ ‬אנחנו‭ ‬עושים‭?‬ ממתגים
איך‭ ‬אנחנו‭ ‬עושים‭ ‬את‭ ‬זה‭?‬ בעזרת‭ ‬ניתוחי‭ ‬שוק,‬ אסטרטגיה, ‬ניסיון‭,‬כישרון‭ ,‬תכנות‭ ‬גרפיות‭ ‬וכו‭'‬
למה‭ ‬אנחנו‭ ‬ממתגים?‭ ‬כדי‭ ‬להרוויח‭ ‬את‭ ‬לחמינו‭?… ‬ אופס, תשובה‭ ‬לא‭ ‬נכונה‭. ‬
רווח‭ = ‬תוצאה,‭ ‬ולכן‭ ‬הוא‭ ‬לא‭ ‬המניע‭ ‬להובלה, ‬ליצירתיות להשפעה ‬על‭ ‬אנשים‭ ‬אחרים‭.‬

מדוע = ‬תכלית‭.‬ 
מהו‭ ‬תכלית‭ ‬‬המיתוג‭ ?‬מה‭ ‬גורם‭ ‬לנו‭ ‬לצאת‭ ‬בבוקר‭ ‬ולהתיישב ‬תשע ‬שעות ‭)‬במקרה‭ ‬הטוב‭(‬ ולפצח‭ ‬את‭ ‬המיתוג‭ ‬עבור‭ ‬לקוחותינו‭ ?‬ולמה‭ ‬שזה‭ ‬יעניין‭ ‬מישהו‭ ‬אחר‭?‬ ברגע‭ ‬שנבין‭ ‬מהי‭ ‬התכלית‭ ‬שלנו‭ ‬כממתגים‭ ‬ומעצבים‭ ‬תיהיה‭ ‬לנו‭ ‬התשובה‭,‬ ואותה‭ ‬נצליח‭ ‬לתקשר‭ ‬לעולם‭.‬

הסתכלו‭ ‬שוב‭ ‬על‭ ‬המעגל‭ ‬הזהב‭,‬
רוב‭ ‬הארגונים‭/‬אנשים‭ ‬מתקשרים מחוץ המעגל פנימה (‭ ‬מ"מדוע"‭ ‬אל ה"למה")‭,‬ איפשהו‭ ‬בדרך‭ ‬משהו‭ ‬בתקשורת‭ ‬משתבש‭ ‬ואינו‭ ‬עובר‭ ‬כמו‭ ‬שצריך‭.‬ מצב‭ ‬זה‭ ‬גורם‭ ‬לנו‭ ‬להיתקל‭ ‬במסרים‭ ‬לא‭ ‬מחודדים, ‬אשר‭ ‬יוצרים‭ ‬אצלינו‭ ‬ואצל‭ ‬הלקוחות‭ ‬תחושה ‭"‬שמשהו‭ ‬לא‭ ‬מרגיש‭ ‬‬נכון‭…"

כאשר‭ ‬אנו‭ ‬מצליחים‭ ‬לתקשר מפנים המעגל החוצה ‬(מה"למה"‭ ‬אל ה"מדוע"), ‬אנחנו‭ ‬מצליחים‭ ‬להגיע‭ ‬ליותר‭ ‬אנשים‭.‬ יותר‭ ‬מזה‭ ‬אנו‭ ‬פוגעים‭ ‬להם‭ ‬בול‭ ‬בבטן‭ ‬והתחושה‭ ‬היא‭ ‬שקלענו‭ ‬למטרה‭ ,‬שהכל‭ ‬יושב‭ ‬כמו‭ ‬שצריך‭.‬

ניקח‭ ‬שוב‭ ‬את‭ ‬אפל‭ ‬כדוגמה‭,‬ הם‭ ‬היו‭ ‬יכולים‭ ‬לתקשר‭ ‬את‭ ‬החברה‭ ‬כמו‭ ‬כל‭ ‬שאר‭ ‬החברות‭,‬‭‬ "אנחנו‭ ‬מייצרים‭ ‬מחשבים‭ ‬מעולים‭ ‬הם‭ ‬מעוצבים‭ ‬היטב, ‬קלים‭ ‬לשימוש‭ ‬וידידותיים‭ ‬למשתמש‭ ‬רוצים‭ ‬לקנות?  "לא‭."
כך‭ ‬מתבצע‭ ‬רוב‭ ‬השיווק‭ ‬בעולם. ‬כך‭ ‬מתבצעות‭ ‬רוב‭ ‬המכירות‭ ‬בעולם‬
אפל‭ ‬אומרים‭ ‬את‭ ‬הדברים‭ ‬אחרת‭:‬
‭"‬בכל‭ ‬מה‭ ‬שאנחנו‭ ‬עושים‭, ‬אנחנו‭ ‬מאמינים‭ ‬בקריאת‭ ‬תיגר‭ ‬על‭ ‬המצב‭ ‬הקיים. אנו‭ ‬מאמינים‭ ‬בחשיבה‭ ‬שונה‭ ‬והדרך‭ ‬בה‭ ‬אנו‭ ‬קוראים‭ ‬תיגר‭ ‬היא‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬פיתוח‭ ‬מוצרים ‬מעוצבים‭ ‬בצורה‭ ‬יפייפיה‭, ‬ידידותיים‭ ‬ונוחים‭ ‬לתפעול, אנו‭ ‬מייצרים‭ ‬מחשבים‭ ‬מעולים. תרצה‭ ‬לקנות‭ ‬אחד‭?"‬
שונה,‭ ‬מעורר‭ ‬השראה‭ ‬והערכה‭.‬

אנשים‭ ‬לא‭ ‬קונים‭ ‬את‭ ‬מה‭ ‬שאתם‭ ‬עושים‭,‬ הם‭ ‬קונים‭ ‬את‭ ‬הסיבה‭ ‬שאתם‭ ‬עושים‭ ‬זאת.
או‭ ‬במילים‭ ‬אחרות‭ ‬הם‭ ‬קונים‭ ‬את‭ ‬הערך‭ ‬של‭ ‬מה‭ ‬שאנחנו‭ ‬עושים‭.‬ אנשים‭ ‬מרגישים‭ ‬מאוד‭ ‬נוח‭ ‬לקנות‭ ‬ את המוצרים של אפל כי‭ ‬הם‭ ‬מתחברים‭ ‬לערכי‭ ‬‬המותג‭.‬

כאשר‭ ‬אנו‭ ‬מתקשרים מהפנים לחוץ (מה"למה" ‭‬אל ה"מדוע") ‭ ‬אנשים‭ ‬אנו‭ ‬מתקשרים‭ ‬עם‭ ‬החלק‭ ‬במוח‭ ‬שאחראי‭ ‬על‭ ‬התנהגות, אין‭ ‬לו‭ ‬קשר‭ ‬ללוגיקה, זה ‬מרגיש‭ ‬טוב‭ ‬בבטן‭.‬
אנו‭ ‬שומעים‭ ‬כל‭ ‬הזמן‭ ‬על‭ ‬חברות‭ ‬סטארט‭-‬אפ‭ ‬שנמכרות‭ ‬במיליוני‭ ‬דולרים. הם‭ ‬לרוב ‬התחילו‭ ‬מ50‭$ ‬ בחדר‭ ‬קטן‭ ‬בבית‭.‬ אותן‭ ‬חברות‭ ‬הצליחו‭ ‬לסחוף‭ ‬אחריהן‭ ‬את‭ ‬העובדים‭ ‬שלהן, ‬את‭ ‬המשקעים‭,‬ ואחר‭ ‬כך‭ ‬גם‭ ‬את‭ ‬הקונים‭ ‬כי‭ ‬הם‭ ‬תקשרו‭ ‬מהפנים‭ ‬החוצה‭.‬ הם‭ ‬תקשרו‭ ‬את‭ ‬סיבה‭ ‬שבשבילה‭ ‬הם‭ ‬קמים‭ ‬בבוקר‭,‬ את‭ ‬האמונה‭ ‬שלהם‭.‬

למה‭ ‬זה‭ ‬חשוב‭ ‬למשוך‭ ‬את‭ ‬האנשים‭ ‬שמאמינים‭ ‬במה‭ ‬שאתה‭ ‬מאמין‭?‬
כדי ש‭‬אנשים יהפכו להיות שגרירים של המותג‭ ‬שלך.

האנשים‭ ‬שמאמינים‭ ‬באפל‭ ‬עמדו‭ ‬בתור‭ ‬6‭ ‬שעות‭ ‬כדי‭ ‬לקנות‭ ‬את‭ ‬האיפון‭ ‬החדש, ‬הם‭ ‬אפילו‭ ‬לא‭ ‬ידעו‭ ‬אם‭ ‬הוא‭ ‬פועל‭ ‬טוב, הם‭ ‬פשוט‭ ‬רצו‭ ‬להיות‭ ‬ראשונים‭ .‬תפיסת‭ ‬העולם‭ ‬שלהם‭ ‬זהה‭ ‬לשל‭ ‬אפל‭.‬
המטרה‭ ‬היא‭ ‬לא‭ ‬לעשות‭ ‬עסקים‭ ‬עם‭ ‬כולם‭,‬ המטרה‭ ‬היא‭ ‬לעשות‭ ‬עסקים‭ ‬עם‭ ‬אנשים‭ ‬שמאמינים‭ ‬במה‭ ‬שאתם‭ ‬מאמינים‭.‬

לסיכום, כולנו‭ ‬משתייכים‭ ‬לקבוצות‭ ‬שונות‭ ‬כאלו ואחרות, ‬בנקודות‭ ‬זמן‭ ‬שונות‭. ‬החוכמה‭ ‬היא‭ ‬להגיע‭ ‬לאנשים‭ ‬שחושבים כמנו במהירות ולהפוך אותם לשגרירים של המותג, למובילי‭ ‬דעת‭ ‬קהל‭ ‬אשר‭ ‬יעמדו‭ ‬בשבלינו‭ ‬בתור‭ ‬שש ‬שעות‭, ‬ודרכם‭ ‬לפרוץ‭.‬

מעגל הזהב שלנו:
למה‭?‬ אנחנו‭ ‬בNOW‭ ‬ מאמינים‭ ‬במיתוג‭ ‬נכון‭, ‬חכם‭ ‬וקריאטיבי‭ ‬ואנחנו כל הזמן שואלים שאלות.
איך‭?‬ אנחנו‭ ‬חיים‭ ,‬נושמים‭ ‬וחולמים‭ ‬מיתוג‭.‬
מדוע‭?‬ כי‭ ‬אצלנו‭ ‬תקבל‭ ‬הרבה‭ ‬יותר‭ ‬ממותג‭.‬‬

וכך יוצרים עיצוב פורץ דרך

START YOUR PROJECT
מוכנים להתקדם לצעד הבא? צרו קשר והתחילו את הפרוייקט

צרו קשר