מה המשתמש רוצה?

חווית משתמש על קצה המזלג

אם תעירו בלילה כל מאפיין ומעצב דיגיטלי הוא יגיד לכם שצריך לשים דגש על חווית משתמש ידידותית ופשוטה. זהו כלל אצבע בסיסי שמהווה את התשתית לכל פרויקט שנגשים אליו.

תהליך של הגדרת חווית משתמש צורך לעיתים משאבים גדולים שלא תמיד זמינים, בנוסף מהות החוייה עשוייה להשתנות איזורים גיאוגרפיים ובין פלטפורמות, לדוגמה: משתמש במובייל נמצא בהוויה שונה מאשר מתשמש דסקטופ. החוויה בשימוש במערכת הינה אחרת מחויית השימוש באפליקציה ויש להתייחס לכל פלטפורמה בהתאם.

יחד עם זאת, הכללים העיקריים הם משותפים ואנחנו סבורים שכדאי לחשוב על המשתמש גם בתקציב קטן, חוויה נעימה תייצר מערכת יחסים טובה עם המשתמש ותשפר את זמן השהייה והשימוש באתר.

אז מה בעצם המשתמש מחפש בחוויה הדיגיטלית?
השאלה מאוד מורכבת ובעלת המון תנאים, היא כמובן גם תלויית משתמש, ותלויית פלטפורמה, אין תשובה חד משמעית.
בכל זאת, נציג כאן שתי נקודות בעלות מספר רבדים שתמיד כדאי לקחת בחשבון

1. דיאלוג
נוחות: המשתמש רוצה להרגיש בנוח, לא להרגיש מאויים חווית משתמש טובה תקל עליו להתמצא ולדעת בכל רגע היכן הוא נמצא, ואיך יוכל להגיע לצעד הבא.
דיבור בגובה העיניים: מי המשתמש? האם הממשק מדבר בשפה שהוא מבין?
שמירה על שפה קלה תעודד שימוש במוצר ותוריד התנגדויות
יש למי לפנות: איתור קל ונוח של פרטי התקשרות או עזרה, ישדרו אמון, שקיפות וביטחון.
עדכניות: הצגת תוכן עדכני ורלוונטי למשתמש שיש בו ערך אמיתי, והוא משקף את המציאות.
ערנות לצרכים: הקשבה לצרכים העולים ומשתנים עדכון בהתאם, מצביעה על אכפתיות וחשיבה על המשתמש.

2. זרימה ורצף חוויתי
פשטות: קל לבצע פעולות באתר, כגון רכישה, בקשת מידע או תמיכה וכד׳, הפעולות זורמות באופן טבעי.
פרסונליות: שמירת חשבון או פעולות של המשתמש במידת הצורך, בכדי להקל עליו ותסייע לרצף חוויתי גם בכניסה הבאה לאתר
עקביות: שמירה על עקביות תקל על איתור מידע ונגישות גבוהה יותר
זרימת מידע: קטגוריות תוכן או הצעות נוספות בעלות הקשרים הגיוניים יתרמו לרצף וחוית שימוש זורמת, ויאפשרו תסריטי שימוש מגוונים.
פלטפורמה משלימה: מעבר חלק בין הפלטפורמות ונקודות המגע יתרום לחווית מותג הוליסטית ושלמה.
לדוגמה: מענה מהיר למשתמש המבקש מידע. מענה טלפוני זמין במידה ויצרנו קשר דרך הטלפון באתר.

לסיכום,
חשיבה על נושאים אלו בתכנון ממשק דיגיטלי תגרום לנו לשים את המשתמש במרכז ולייצר עבורו ערך אמיתי.
אמנם קורה שלמשתמשים חשיבה שונה, התנהגות אחרת, רמת תסכול שונה, ולכן חווית משתמש עשוייה להתקבל אחרת אצל משתמשים שונים.
מבחינתינו כל שנוכל לעשות הוא לנסות לייצר חוויה ייחודית ומותאמת למממשק, ולהיות קשובים לצרכים שעולים בעקבות השימוש בו.

START YOUR PROJECT
מוכנים להתקדם לצעד הבא? צרו קשר והתחילו את הפרוייקט

צרו קשר